Angkor hramovi u dzungli

Angkor alt

Da li ce me cudoviste pojesti ako izadjem?

Angkor je svima poznat iz priče. O tajanstvenom gradu koji je pronadjen duboko u džungli čitala sam u Zabavniku još dok sam išla u školu. Tada nisam ni sanjala da ću jednog dana imati prilike da hodam njegovim ulicama. Otišli smo iz Bangkoka na izlet u Kambodzu na nekoliko dana i to se zaista isplatilo.

Air Asia ima povoljne letove direktno za Siem Reap a tamo nije teško naći smestaj. Kako su turisti počeli masovno da idu u Angkor tako je i obliznji neugledni provincijski gradić polako postao turustički centar sa prilično prometnim medjunardonim aerodromom, mnoštvom

Nas taxi za obilazak angkor hramova

Ovo je jeftiniji “taxi” za obilazak hramova

hotela sa mnogo zvezdica ili bez njih, neizbežnom pijacom za turiste i mnostvom restorana. Kambodza je do skora bila zatvorena zemlja, ljudi se jos uvek nisu oporavili od strašnih stvari koje su se dešavale, turizam je tek od skora poceo da se razvija. Ljudi su prijatni ali atmosfera definitivno nije tako opustena kao na Tajlandu ili Indonezijji.

Bayon

Let je bio poslepodnevni, stigli smo već skoro po mraku a s obzrom na kratak boravak nismo birali hotel, prihvatili smo prvi koji nam je taksista ponudio. Cena je bila ok, soba bez šarma ali čista i dobra.

Te noci sam se probudila sa osecajem da me stotinu mrava grize po ledjima, mislila sam da je krevet pun insekata i da treba hitno da se selimo.

Stavila sam veliki peskir za plazu preko kreveta i nekako odremala da ujutru. Kad je svanulo, videla sam da su čaršavi snežno beli i lepo ispeglani ali da sam ja izgorela na tajlandskoj plazi i da je samo trebalo nauljiti pocrvenela ledja. :)

Cene su ovde nesto vece nego na Tajlandu ali još uvek povoljne za nas. Ljudi su siromasniji cini mi se ali to su cene za turiste.

Angkor

Budisti – turisti u narandzastom

Odavde ima nekoliko kilometara do Angkora. Ali nije dovoljno uzeti neki taksi do ulaza. Pre hiljadu godina Angkor je bio najveći grad na svetu a to znači da obilazimo prostor od 400 kvadratnih kilometara!  Zato je neophodno uzeti prevoz za ceo dan. Mi smo odabrali simpaticnog vozaca koji ima neku vrstu rikse, motor koji iza sebe vuce malu prikolicu sa sedistem za dve osobe. Cena 10 do 15 dolara dnevno.
Moze se iznajmiti bicikl ili motocikl ili uzeti regularan taxi. U samom hramu se mozete “voziti” na slonu a verovatno je lepo i uplatiti da vas balon podigne na visinu iznad hramova.

Ulaznice se prodaju kao propusnice za jedan dan ($20), tri dana ($40) ili sedam dana ($60). Trodnevna vazi jednu nedelju sto znaci da je mozete koristi bilo koja tri dana u okviru jedne nedelje. Sedmodnevna vazi mesec dana. Uzeti samo jedan dan nema smisla, potrebno je bar dva dana da bi se videlo samo ono sto je najinteresantnije. Osim ako trcite i ne pravite fotografije.

Vozac nas je odvezao nas do biletarnice, tu nas slikaju i naplate kartu čija cena je prilagodjena bogatom zapadnom svetu. Kad ste vec dosli dotle, naravno da ćete platiti ulaz koliko god da traže.

Ovo nije turisticki vodič pa necu opisivati detaljno šta smo videli, dosta je ljudi već pisalo o tome.
Ankor Vat je hram koji se najvise slika (Vat, odnosno Wat, znači hram i ovde i na Tajlandu) On je najveći i njabliži ulazu.

Najveca puzla na svetu od 300.000 delova  od koje arheolozi vec godinama grade hram Baphuon

Bayon je fascinantan sa desetinama savrsenih glava tadašnjeg vladara. Ta Prom nam je bio najinteresantniji. To je jedan od hramova koji su ostavili u sličnom stanju kako su ga našli a to znači da je dzinovsko drvece već “pojelo” veći deo. Na prvoj slici je mesto gde je Andjelina Džoli snimala scenu iz filma Lara Croft.

Ne volim da obilazim rusevine poznatih mesta samo da bih eto videla kako to izgleda u prirodi i tu se slikala za uspomenu. Ovo mesto je nesto izuzetno, veličina i lepota vas fasciniraju. Prelepi likovi na reljefima, nekad i scene kao iz stripa se nižu jedna za drugom više stotina metara. Bujno zelenilo, priroda koja sve to okružuje.

Angkor - reljef

Da li biste umeli da slozite ovaj puzzle? Jedan od mnogih prelepih reljefa.

Po zalasku sunca se vraćamo nazad u grad, na večeru. Hrana je veoma ukusna. Posle idemo na noćnu pijacu. Ovde se smrkava oko 6 i tada postaje svežije pa su česti “night marketi” koji su u stvari večernje pijace gde se svašta lepo može pazariti. Ležemo rano jer noćnog života nema, samo po nešto za turiste ali to izbegavamo. Planiramo da ustanemo rano, da počnemo novu šetnju pre nego što naidju velike grupe turista.

Zid u zagrljaju dzinovskog stabla

Juzno od grada je jezero Tonle Sap koje nismo stigli da obidjemo.

Angkor je bio centar imperije Kmera od 9og do 15og veka. Satelitski snimci su pokazali da je to bio najveci urbani komplex u to vreme u kome je moglo ziveti do milion ljudi na povrsini od skoro 1000km2. Istina je da Angkor nikad nije bio izgubljen. Kmeri su naravno znali za njegovo postojanje a Evropljani su ga pojedinacno posecivali. Pocetkom 19-og vela Francuzi su poceli da rade na rekonstrukciji. Posle gradjanskog rata, radovi su se intenzivirali i turisti su poceli masovnije da dolaze. I drevna gradnja ovog grada i njegaova rekonstrukcija su podjednako velika tehnoloska cuda o kojima je dosta pisano.

Glavne stvari su severno od Siem Repa. Juzno je veliko jezero Tonle Sap (nije na mapi)

Jos jedna lepotica na zidovima Angkora

drugari

Drugari

Angkor Kambodza

Jedna od mnogih kapija

Tag:   Text: Kris
Ostali clanci sa slicnim temama: